5 goda anledningar att använda en App när du hanterar E-post i mobilen
I det här inlägget får du koll på varför det kan vara bra att använda en app när du tar emot epost i mobilen.
Fler och fler användare skickar och tar emot sin e-post i mobilen, jättekul tycker vi!
Det går utmärkt att göra det genom att logga in via vår hemsida men idag har så gott som alla telefoner en egen app för e-posten och genom att använda den kan du få betydligt enklare hantering.
De här är de 5 viktigaste argumenten:
1. Slippa logga in
Genom att appen hanterar dina kontouppgifter slipper du logga in varje gång du skall skicka och ta emot e-post.
2. Flera e-postadresser på samma ställe
Har du flera e-postadresser? Appen samlar allt på ett ställe.
3. Automatisk uppdatering
Är du trött på att logga in för bara att veta om det kommit något nytt? Din app kollar automatiskt och ger dig en notis om att det kommit något nytt.
4. Mobilanpassat
Appen är anpassad för just din telefon och underlättar hanteringen med ett enkelt gränssnitt.
5. Integrerat med övriga funktioner
Vill du skicka med en bilaga eller dela en länk? Det blir mycket enklare med din app eftersom den är sammanlänkad med övriga funktioner och appar. Oftast är det bara ett knapptryck som krävs.
När du lägger in ditt konto i mobilen första gången kan du välja på POP, IMAP eller Active Sync.
Beroende på tjänst och hur du använder din e-post kan valet se olika ut.
Känner du dig tveksam? Bara ring oss på 031-26 30 00, vi hjälper dig gärna.
Jakob Hwang