Guide för dig som fått vårt 100-dagars-prova-på-erbjudande
Då var det dags att bygga en snygg och säljande hemsida till ditt företag!
På den här sidan får du tips på hur du samlar ihop och lämnar in ditt material på bästa sätt.
Det första du behöver göra är att skapa en tydlig struktur. Bestämma vilket innehåll som ska ligga på vilken sida.
En vanlig struktur på en företagshemsida ser ut ungefär så här:
Hem: Här presenterar du företagets affärsidé och viktigaste tjänster.
Produkter och Tjänster: Här kan du gå in mer in i detalj på vilka produkter och/eller tjänster ditt företag erbjuder.
Om oss: Här kan du skriva mer om personen eller personerna bakom företaget.
Kontakta oss: Här berättar du hur dina kunder kan kontakta dig. Mejl, telefon, eventuell Social Media.
Givetvis kan du lägga till fler sidor än i vårt exempel här ovanför. Exempelvis vill du kanske skapa undersidor till dina produkter och tjänster.
Om du erbjuder städtjänster, vill du kanske dela upp sidan för “Produkter och Tjänster” i ett antal undersidor.
Exempelvis en sida för Fönsterputs, en för Storstädning och en för Hemstädning.
Du kan givetvis lägga all info på en sida. Men om du har väldigt mycket innehåll och olika tjänster bör du fundera på att dela upp det.
Genom åren har vi blivit duktiga på att skapa fina hemsidor av väldigt lite material. (Det är en av våra superkrafter som företag.)
Men en sak kommer vi aldrig ifrån. Att din hemsida inte blir snyggare än bilderna vi har att jobba med.
Det spelar ingen roll om vi ändrar typsnitt, färg på menyn eller flyttar runt innehållet hit och dit. Om bilderna är av dålig kvalitet, så kommer din hemsida att upplevas just så.
Om du däremot har fina bilder som på ett bra sätt gestaltar ditt företag, så kommer din hemsida att kännas professionell och inbjudande.
Om du inte har några bilder till din hemsida kan vi hjälpa dig.
Hör av dig direkt till din kontaktperson så berättar vi mer om hur du går tillväga.
Om du inte har koll på vilken som är din kontaktperson kan du ringa till 031-26 30 00, så hjälper vi dig rätt.
En viktig sak när vi ska bygga din företagshemsida är att du skickar oss allt material vid ett och samma tillfälle.
Tänk på det ungefär som att vi ska bygga ett hus tillsammans.
Om du skickar en ritning av huset ena dagen, en annan nästa dag, en tredje efter en vecka, så kommer byggprocessen att bli onödigt komplicerad och dra ut på tiden.
För alla “byggstenar” spelar roll när vi planerar hemsidan. Varje enskild del (bild, text etc) påverkar helheten.
Därför vill vi ha allt material på en gång. Så att vi kan skapa en snygg och säljande hemsida som genererar massor av nya kunder.
I den här videon visar vi hur du på bästa sätt organiserar materialet till din hemsida och mejlar det till oss.
Om du vill titta närmare på exempelmappen som finns med i videon, kan du ladda ner den här