1. Felaktig information
Har du någon gång gått in på en butiks hemsida för att ta reda på öppettiderna?
Då kanske du även varit med om att butiken varit stängd trots att du fått annan information via hemsidan.
Om du känner igen känslan av missnöje när du står där framför butiken med stängda dörrar kan jag tänka mig att du inte vill sätta dina kunder i samma situation.
Genom att uppdatera innehållet med jämna mellanrum och se till att aktuell och korrekt information finns på din hemsida slipper du sura miner.
Du behåller även förtroendet bland gamla och nya kunder.
2. Stavfel & grammatiska misstag
Stavfel och andra misstag kan påverka synen på dig och ditt företag. Tänk på att gå igenom dina texter noga innan du publicerar dem på hemsidan. Ett tips är att alltid köra texterna genom stavningskontroll.
3. Svårhittade kontaktuppgifter
Oavsett vilken verksamhet ditt företag bedriver gäller det att vara tillgänglig för kunderna. Se till att kontaktuppgifter och ort framgår och är tydligt placerade på hemsidan.
Ett tips är att lägga kontaktuppgifterna i footern. Då syns dem på samtliga sidor!
4. Ej mobilanpassad hemsida
Att surfa via mobila enheter har under några år ökat markant, till och med sökjätten Google har gått ut med pressmeddelande där de nämner att hemsidor som inte fungerar bra i mobilen kommer innebära negativ inverkan på sökresultatet.
5. Dåliga bilder
För små bilder, oskärpa eller bilder som inte är relaterade till din bransch. Ta bort eller byta ut dem mot bracnschrelaterade bilder i bra kvalité och rätt upplösning. Vi hjälper dig gärna med våra färdiga bildpaket som kan anpassas efter era önskemål och behov.